PERSOONLIJK KENNISMAKEN?
We horen graag meer over je uitdagingen.

< Terug naar Campagne & Socialmedia-activatie

Social media seeding

Social media wordt vaak vergeleken met een café. Een café waarin mensen met elkaar praten, roddelen, netwerken en uiteraard de dagelijkse ditjes en datjes bespreken. De virale waarde van netwerken als Facebook en Twitter is enorm hoog. Nieuwtjes, roddels en leuke berichten gaan als een lopend vuurtje over het social web. Als merk kun je dankbaar gebruik maken van viral marketing, door het juist inzetten van social media seeding.

Social media seeding

Seeding staat voor het online stimuleren van een viraal effect, zodat je campagne of merk optimale aandacht krijgt gedurende een bepaalde periode. Via social media seeding kun je veel meer aandacht krijgen dan wanneer hetzelfde bereik met advertising ingekocht zou moeten worden. Via social media seeding zorgen we dat jouw boodschap, of het nu een video, foto, tekst of website is, op het internet verspreid wordt. Doel is hierbij het verkrijgen van publiciteit op voor jou relevante bronnen.

Ideas worth spreading

Het verkrijgen van een viral voor je organisatie of merk is niet eenvoudig. De boodschap moet dusdanig interessant zijn voor je publiek, dat ze hem direct door willen zetten naar vrienden en/of familie. Kortom: je idee moet ‘worth sharing’ zijn. Maar zelfs dat is niet voldoende. Al is je concept nog zo sterk, het zal zich niet vanzelf verspreiden. Door jarenlange ervaring weten we bij DailyDialogues inmiddels hoe we jouw boodschap het beste kunnen seeding op social media, zodat de kans dat het wordt opgepakt zo groot mogelijk is.

Social media seeding techniek

Voor tal van merken hebben we in het verleden seeding toegepast, waaronder voor onze eigen 1 april grap in 2014, Hashtag.nl. Met behulp van deze ervaringen uit het verleden, hebben we een eigen Plan, Maak, Seed, Meet methodiek ontwikkeld voor het seeden van uw concept. Die bestaat onder andere uit de volgende stappen: .Plan: de gehele planning voor de seeding periode. Onder andere doelgroep, doelstelling, boodschap, tijd, budget, bronnen en formats komen hier aan bod. .Maak: de uitwerking van het seeding concept in kwalitatief materiaal. Welke links gaan gebruikt worden, welke keywords, welke tweets, welke Facebook berichten, en wat is de seeding boodschap. Al deze onderdelen worden uitgebreid benoemd. .Seed: de daadwerkelijke seeding via social media platformen, bloggers, blogs, bookmark websites, influencers en een medialijst. .Meet: het meten van de resultaten op basis van kliks, bereik, reacties, retweets, likes, plaatsingen op blogs en websites.

Wil je meer weten over hoe wij je kunnen helpen? Neem contact op