PERSOONLIJK KENNISMAKEN?
We horen graag meer over je uitdagingen.

< Terug naar Strategie, Onderzoek & Data-analyse

Contentstrategie

Wat verstaan wij eigenlijk onder content strategie? Het kanaal waarop je content gaat verspreiden vinden wij minder relevant. Of het nu Facebook is, een blog, of Instagram, het gaat om de boodschap. Wat wil je overbrengen op je doelgroep, wat wil je voor reactie losmaken, en hoe houd je jouw publiek geïnteresseerd. Deze vragen beantwoorden we samen met jou tijdens het vormen van een content strategie.

Context is king!

In het verleden werd altijd geroepen dat content king was. Uiteraard is content nog altijd belangrijk. Het is echter niet meer voldoende. In deze drukke tijden op social media moet je als organisatie vooral de ultieme context zien te vinden. De juiste boodschap, op het juiste moment, gekoppeld aan het juiste publiek. Niet eenvoudig! Wij kunnen je echter helpen, door gebruik te maken van onze uitgebreide ervaring en de psychologie van consumenten.

Content strategie framework

Bij het vormen van content strategie voor je organisatie, gebruiken we altijd een vaste methodiek. Een werkwijze die zich in het verleden meermaals bewezen heeft. We volgen achtereenvolgens de volgende stappen:

  1. Het publiek: welke doelgroep wil je bereiken met je content marketing?
  2. De boodschap: wat wil je overbrengen?
  3. De onderwerpen: over welke thema’s verdeel je deze boodschap?
  4. De mix: hoe houd je jouw content mix interessant?
  5. De content kalender: hoe plannen we je content in?
  6. De campagnes: welke campagnes wil je naast de reguliere content bespreken?
  7. Kanaalkeuze: welke kanalen gaan we inzetten?

Wil je meer weten over hoe wij je kunnen helpen? Neem contact op

Meer weten?

Tel 010 - 7600261

Sjef Kerkhofs
Sjef Kerkhofs
Partner

bezoek ons

Rotterdam Science tower
Marconistraat 16
3029 AK Rotterdam

blijf op de hoogte

bel ons

+31(0)10 7600261