De klant

Bijenkorf

De Bijenkorf is al lang toonaangevend in Retail Nederland. Sinds enkele jaren is het bedrijf bezig met een switch naar een ijzersterke omnichannel strategie. Afgelopen jaar is De Bijenkorf meerdere keren in de prijzen gevallen, onder andere bij de awards ‘marketing company of the Year’ en de Thuiswinkel Awards.

De uitdaging

Bij de status van De Bijenkorf hoort ook een social media presence die past bij het high end karakter van het bedrijf. Voor meerdere kanalen (Facebook, Instagram, YouTube) wil de Bijenkorf motion content van hoge kwaliteit inzetten, zoals video en animatie, om zodoende online al tot de belevingswereld van haar klanten toe te treden.

Diensten

DailyDialogues maakt voor de Bijenkorf motion content producties. Ieder item past qua uitstraling perfect in de omnichannel strategie en heeft toch een unieke insteek qua concept. Uitgangspunt is altijd dat er meerdere producten de revue passeren.

Tot onze activiteiten behoren:

Product selectie

Creatieve concepting motion content

Social media video content

Productie, logistiek en montage

Social media short animations

Instagram maatwerk fotografie

Get
Keep

Video content & animatie

Instagram foto’s

See

Videocontent & animatie

Think
Do

Get

See

Videocontent & animatie

Think

 

Do

 

Keep

Video content & animatie

Instagram foto’s

Fotografie

Productfotografie

Voor het Instagram account van Bijenkorf leverden we product fotografie op maat. Vaak gebeurt dit campagnematig, inclusief art direction die past bij de lopende campagne. We nemen daarbij alle aspecten van product keuze, concept, logistiek tot eindbewerking op ons.

Video

Signature Magazine

Bijenkorf brengt meerdere malen per jaar het bekende magazine uit. Wij zorgen dat het magazine op een creatieve manier onder de aandacht wordt gebracht middels motion content op social. We bedenken concepten die aansluiten bij de thema’s en zijn verantwoordelijk voor het volledige proces: van concept tot eindresultaat.

Video

Happysocks

Voor de lente campagne van de Bijenkorf maakten wij een serie video’s die op een speelse manier de trends uitlichten. In dit concept benadrukken we het assortiment kleurrijke sokken. Die mogen gezien worden, sterker nog: ze zijn dit jaar zelfs een klein, creatief statement op zich

Video

Slippertime

Uiteraard zijn schoenen voor de Bijenkorf een essentiële productgroep. Voor de zomer maakten wij een ‘stop motion’ slipper video. Mét strand gevoel maar op een zo subtiel mogelijke manier. De video was op social media maar ook op schermen in de vestigingen zelf te zien.

Resultaten

De Bijenkorf plaatst bijna wekelijks hoge kwaliteit content met een hoge interactie tot gevolg.