De klant

Remia

Remia, smaakmaker sinds 1925! Geen Nederlander die de welbekende producten van Remia niet kent. Als toonaangevende leverancier van sauzen en vetten is Remia niet meer weg te denken uit de Nederlandse maatschappij.

De uitdaging

Remia is een echt marketingmerk. Een organisatie die er veel tijd en moeite in steekt om te communiceren naar en met de Nederlandse consument. Als retailmerk is het lastig om in direct contact te staan met je eindgebruiker. Via social media proberen we in gesprek te komen met echte Remia fans, en proberen we Remia on top of mind te houden bij het grote publiek. Daarnaast brengen we nieuwe producten en campagnemomenten onder de aandacht. We gaan daarbij voor een combinatie van bereik en interactie. Kortom, we gaan voor ‘beraak’!

Diensten

DailyDialogues is prefered supplier van Remia op het vlak van socialmedia marketing. Werken intensief samen met het marketing team van Remia, en haar reclamebureau.

Tot onze activiteiten behoren:

Strategisch advies over de inzet van social media tijdens en buiten campagneperiodes

Het creëren van social media content op basis van het HELP-HUB-HERO content marketing model.

Het inrichten van social media advertising campagnes op Facebook, Instagram Linkedin en Twitter.

Concepting en uitvoering van social media campagnes, waaronder videoproductie en game development.

Get
keep

Online content

Content promotion

Webcare & community management

See

Online video ads

Ad recall ads

Social branding

Online games

Think

Online content

Webcare

Do

Retargeting ads

Call to action ads

Sampling

Get

See

Online video ads

Ad recall ads

Social branding

Online games

Think

Online content

Webcare

Do

Retargeting ads

Call to action ads

Sampling

Keep

Retargeting ads

Call to action ads

Sampling

Video

Puffpastrytwists

Video en animatie worden steeds bepalender op social media. Remia vindt het daarom belangrijk om met dit format te werken maar wel relevant blijven rondom het thema food en te inspireren. We maken maandelijks korte, ‘hapklare’ video’s rondom een eenvoudig recept. Deze staan garant voor een hoge interactie.

Campagne

The original remixed

Remia’s feestsauzen lijn is een van zijn flagships. Voor de herintroductie en remake van de verpakking, bedachten we een leuke activatie campagne op basis van een trend in Amerika: remake je eigen jeugdfoto. Dit zorgde voor veel hoge kwaliteit ‘crowdsourced’ content en hoog viraal bereik.

Game

Salata

Remia Salata is een succesvolle, innovatieve productlijn van salade producten. Om het publiek op een ludieke manier met het brede assortiment te laten kennismaken bouwden we in 2015 een ‘salade chef’ game waarin je je eigen Salatafel kon winnen: een tafel met een kruidentuin ingebouwd. Het spel was zeer succesvol en daarom in 2016 herhaald met nieuwe producten.

Resultaten

Middels social media behaalt Remia een verhoogde zichtbaarheid voor haar producten en campagnes. Ook worden middels social media de landelijke TV commercials ondersteund. De sampling campagne die we hebben uitgevoerd leverde zeer kosten-efficiënt ruim 15.000 aanvragen op. Voor Remia is social media tevens een van de enige manieren om echt met eindgebruikers in contact te komen en hen om feedback te vragen. Metingen tonen aan dat producten die via social media gepromoot worden beter verkocht worden in het retailkanaal.