De klant

Wecycle

Wecycle organiseert de inzameling en recycling van elektrische apparaten en energiezuinige verlichting (e-waste). Wecycle wil zoveel mogelijk e-waste inzamelen en werkt hiervoor samen met gemeenten, kringloopbedrijven, winkels, installateurs, kinderboerderijen en consumenten.

De uitdaging

Wecycle heeft een belangrijk doel: zoveel mogelijk e-waste inzamelen! Via social media willen we zorgen dat de gemiddelde Nederlander het inleveren van elektrische apparaten als gemeengoed gaan beschouwen. We maken mensen via social media attent op het belang van recycling, en trachten hen aan te zetten tot actie. Door mensen online te activeren tijdens campagnes, games en always on content, werken we aan gedragsverandering.

Diensten

DailyDialogues is prefered supplier van Wecycle op het vlak van social media marketing.

Tot onze activiteiten behoren:

Strategisch advies over de inzet van social media

Contentcreatie voor
Facebook

Concept en uitvoering van social media campagnes

Online en social media advertising campagnes

Get
Keep

Online content

Content promotion

Webcare & community management

See

Online video ads

Social media ads

Online games

Think

Online content

Retargeting ads

Adwords

Do

Retargeting ads

Call to action ads

Adwords

Get

See

Online video ads

Social media ads

Online games

Think

Online content

Retargeting ads

Adwords

Do

Retargeting ads

Call to action ads

Adwords

Keep

Online content

Content promotion

Webcare & community management

Campagne

Offline activatie marketing via hyperlokale online marketing

Wecycle inleverpunten staan in winkels maar ook milieustraten. Mensen activeren om hun e-Waste in te leveren bij zo’n lokale milieustraat in te leveren, hoe doe je dat? DailyDialogues ontwikkelde samen met retail marketing bureau Han Snel een (web-) app waarmee je op je smartphone bij milieustraten kunt inchecken om prijzen te winnen. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de volledige online media campagne.

e-hunt e-drone

Campagne

Wecycle-Games

Om een langer communicatie timeframe te creëren, bedachten we samen met de klant en Han Snel een platform waarop telkens een andere retro game kon draaien. Met een knipoog naar klassieke games konden we de inleverbakken bij de juiste doelgroep onder de aandacht brengen. DailyDialogues realiseerde het platform, alle games en runde de volledige online campagne.

Influencer campagne

Secret Song

Jongeren zijn een lastig grijpbare doelgroep voor marketeers. We bedachten “Secret Song”, een concept rondom muziek en een influencer. Door naar een inleverpunt te gaan konden jongeren een een nieuwe Ronnie Flex song downloaden. Bekendheid kwam van de artiest zelf die als geen ander jongeren weet aan te spreken, resulterend in instagram posts met 15.000 – 20.000 likes per post, daarmee een zeer groot bereik genererend onder jongeren.

Resultaten

Middels het actief inzetten van social media weten we samen met Wecycle een hoog bereik te creëren, wat leidt tot een betere zichtbaarheid van Wecycle en haar doelen binnen de Nederlandse markt. Tevens gebruiken we social media om mensen concreet naar bepaalde events en naar inleverpunten te converteren.